9/11/2016

BLOGGER BRUNCH


Sunnuntaiaamu alkoi tänään ihanasti, kun Aurora, Julia ja minä kokoonnuimme bloggaajaporukalla Julian luokse brunssille. Ensinnäkin asunto sijaitsi ihastuttavassa Töölössä ja saimme ruokailun ajan nauttia loppukesän lämpimän tuulahduksen tuomista kaupungin äänistä. Toiseksi sain ensimmäistä kertaa nauttia kokovegaanisen ateriani - banaanipannukakkuja, soijajogurttia ja kaurajäätelöä. Tulimme siihen tulokseen, että kuka ikinä sanookaan, etteivät vegaaniruokavaliota seuraavat söisi hyvin, ei tiedä mistä puhuu! Ruoka oli niiiin hyvää ja sitä syötiin sen mukaisesti. Aterioinnin jälkeen ruokakooma iski ja olin melkeinpä valmis päiväunille, haha.

Today started the best way possible as we three gathered at Julia's place to have brunch. First of all, the location was so adorable and we could hear all the city sounds carried in by the still ongoing gentle summer wind. Second of all this was my very first all vegan everything -kind of meal - banana pancakes, soy yoghourt and oat ice cream. It was all so delish that those who dare to say that vegans can't eat well or enough don't even know what trey're talking about! Food coma hit so hard after eating that I was almost ready to take a nap haha.


Mitä mieltä te olette vegaaniruuasta? / How do you like vegan food?



Bisous,
Ida Christine

8/29/2016

URBAN BALLERINA

Pienen postailutauon jälkeen tuntui ihanalta käydä kuvailemassa uusi asu, joka muistuttaa vielä viimeisistä kesäisistä hetkistä ennen syksyn saapumista kuvioihin. Osaltani syksy tuo aina mukanaan muutoksia, ja tällä kertaa se toi uuden työpaikan. Vaatekaupassa työskentely tuntuu kuin olisin liihottelisin omassa isossa walk-in closetissani uusia ja yhä uusia vaatekappaleita järjestellen haha. Ennen tätä en tiennytkään, että työnteko voisi tuntua näin hyvältä.

It was so nice to head out for an outfit shoot after a little pause in posting. This outfit reminds me of the last summer days before the chill fall days crawl in. For me, fall means all kinds of new changes and this time it came in form of a new job. Working now in a clothing store feels like I were in my own huge walk-in closet fluttering around organizing clothes haha. Never did I know that working could feel this good.


Kun kerran elämästä puhutaan, niin olisi kai parasta tehdä pieni tunnustus tähän väliin. Viime päivinä olen pannut merkille uudenlaisen puolen itsestäni. En koskaan ole ollut riippuvainen kavereista, tupakasta, saati muista päihteistä. Nyt kuitenkin aamun ensihetkinä ja iltapäivän työtunneilla huomaan tarvitsevani jotain piristävää. Kahvia. En puhu kupillisesta tai parista, vaan kokonaisesta termospullollisesta, jonka otan nykyään automaattisesti mukaani aina töihin lähtiessä. Rehellisesti sanottuna olen kuitenkin nukkunut viime aikoina huonosti ja liian vähän aivojeni käydessä ylikierroksilla. Ehkä syy siihen, miksi tartun ensimmäisenä kahvikuppiin väsymyksen iskiessä tai jo etukäteen sen pelossa, löytyykin uni- ja ruokarytmistäni. Tai sitten olen vain riippuvainen. Sana suorastaan pelottaa minua, joten ehkä pitäisi tehdä asialle jotain... Sattuuko joku tietämään onko kahden litran termospulloja olemassa? 

Talking about life, I have a confession to make. I have never been dependent on anything like friends, cigarettes or any other intoxicants but lately I've felt an urgent need of something to cheer me up. Coffee. I'm not talking about just one cup or two but a whole thermos I automatically take with me when going to work. Honestly, I've slept poorly and way too little for the past week or so, hence the constant need of coffee. Right? Or maybe I'm just addicted. That word made me freak out a little so maybe I should do something... Anyone know if there are any two-liter thermos bottles out there?


Top Primark
Skirt Zara
Lace-ups H&M
Bag 2hand
Watch Kapten & Son


Happy new week everyone!


Bisous,
Ida Christine



Photos by Petteri Irjala

8/09/2016

TEST & REVIEW: REAL BEAUTY



Työt ovat pitäneet minut kiireisenä viimeiset pari viikkoa, eikä iltapäivisin ole meinannut löytyä innostusta blogipostauksille videoiden editoinnin ohella. Nyt kuitenkin sain käsiini jotain uutta ja mielenkiintoista, mikä luonnollisesti pisti tämän tytön sormet syyhyämään postauksen kirjoittamisesta!

Sain siis testiin kolme REAL Beauty:n tuotetta,* joista jokaisella on keskimäärin kahdeksan eri käyttötarkoitusta. Kyllä, kuulitte oikein! Kyseessä on uusi, Suomessa vasta Beauty Pop Up:in nettisivuilla lanseerattu brändi, jonka tuotevalikoima koostuu luonnonmukaisista ja monikäyttöisistä ihonhoitotuotteista.


MOISTURE & HEAL

Nimensä mukaisesti geelimäinen voide kosteuttaa ja vähentää ihon ärsytystä ongelma-alueilla, esim. auringon polttamilla kohdilla. Tuote sisältää 99% orgaanista aloe barbadensista, sitruunahappoa ja eteeristä laventeliöljyä.

Obviously this product is meant to moisture your skin and heal the sunburnt areas, for example. It is made from 99% Organic aloe barbadensis, citric acid and lavender organic essential oil.


Miten käytin tuotetta: Aftershave Geeli // How I used it: Aftershave Gel

Levitin geeliä suihkussa sheivattuihin, pyyhekuiviin jalkoihin. Koostumus oli hyvin kevyt ja suht riittoisa: kuusi pumppausta riitti molemmille jaloille. Tuoksu oli aluksi melko vahva, mutta haihtui minuuttien sisällä tuotteen kuivuessa. Ihoni ei yleensä reagoi säärien sheivaamiseen, mutta reisien herkempi iho saattaa välillä ärsyyntyä. Tuotteen kanssa ihoni pysyi rauhallisena ja takasi pehmeät, sileät sääret koko illaksi! Aion mielenkiinnolla kokeilla MOISTURE & HEAL:a seuraavaksi kasvoillani kosteusvoiteena ja mattapinnan antavana primerina.

I spread the gel all over my towel dry legs after shaving them in the shower. The consistency of the product was really light and quite sufficient: six pumps were just enough for both legs. The smell of it was a bit strong at first but it faded away after a while as dried on the skin. My skin doesn't usually react with shaving but my thighs can sometimes get a little irritated after shaving. With this product my legs felt calm and smooth for the whole night! Next time I'm eager to test MOISTURE & HEAL on my face as a moisturizer and matte primer. 


FRESH & BRIGHT

Tämän jauhemaisen tuotteen tarkoitus on raikastaa ja toimia esimerkiksi kainaloissa ja kengissä deodoroivana aineena. FRESH & BRIGHT sisältää natriumkarbonaattia, viherminttua, eukalyptusta ja eteeristä timjamiöljyä.

This powdery product can be used as a freshener and deodorizer for under-arms and shoes for instance. FRESH & BRIGHT contains sodium bicarbonate, spearmint, eucalyptus and thyme organic essential oil.



Miten käytin tuotetta: Hammastahna & Deodoranttijauhe // How I used it: Toothpaste & Under-arm Powder

Kolmesta tuotteesta tämän suhteen olin kaikkein epäuskoisin. Miten muka samaa ainetta voisi laittaa sekä kainaloihin että suuhun!? Pelkkä ajatus kuvotti. Lisäksi jauhemaisen koostumuksen takia tuotetta oli lähes mahdotonta saada hammasharjalle, eikä homma ainakaan helpottunut yrittäessä sekoittaa tuotetta veteen tahnan aikaansaamiseksi. Plus, ain't nobody got time for that! Suolaisen maun takia voisin ehkä kokeilla tuotetta vielä suuvetenä, mutta hammastahnasekoilut loppuvat kyllä tähän, haha!

Deodoranttijauheena FRESH &BRIGHT oli huomattavasti miellyttävämpi ja antoi kainaloille hennon minttuisen tuoksun. Pelkän jauheen voimalla en kyllä lähtisi koko päiväksi töihin tai kaupungille... Kiteisen koostumuksen ansiosta tuote voisi kuitenkin toimia kehon kuorinnassa, jota testaankin varmaan seuraavaksi.

Of all the three products I was the most sceptical with this one. How on earth could you use the same product both for your armpits and mouth!? Disgusting. Because of the consistency it was almost impossible to get the product onto the toothbrush and it sure didn't get easier when I tried to mix it with water on my hand. Plus, ain't nobody got time for that! The saltiness of the powder might work as a mouthwash but I am definitely done with the toothpaste experiments, haha!

FRESH & BRIGHT worked pretty well as an under-arm powder leaving a subtle minty smell on the skin. I still wouldn't count on it as a long-lasting and sweat-preventing deodorant. Thanks to its grainy consistency the product could work as a body scrub, which I will try later on.


OIL NO. 1

Klassinen kookosöljy laventelilla, piparmintulla, sekä eteerisillä pelargonia- ja setripuuöljyillä on kirjaimellisesti REAL Beauty -kosmetiikkasarjan ykkönen. Hehe, see what I did there? ;) Kookosöljylle ominaisesti tuote on hyvin monikäyttöinen ja toimii niin ihon- kuin hiustenhoidossa. Kuten eivät muutkaan tuoteryhmän jäsenet, ei OIL NO. 1 sisällä lainkaan väriaineita, keinotekoisia väriaineita tai synteettisiä lisäaineita.

A classic coconut oil enriched with lavender, peppermint, geranium and cedarwood organic essential oils is literally the number one product to top off REAL Beauty's product range. Hehe, see what I did there? ;) As it is characteristic of coconut oil the product is so versatile you can use it both on your skin and in your hair. Just like all the other products in the range OIL NO. 1 doesn't have any dyes, artificial fragrances or synthetic additives in it.


Miten käytin tuotetta: Kasvojen ja Vartalon Kosteuttaja & Huulirasva + Kynsinauhojen hoitaja // How I used it: Face and Body Moisturizer & Lip Balm + Cuticle Care

Suoraan sanottuna kävin tuotteella läpi koko kropan, enkä joutunut pettymään! Kookosöljyn koostumus oli pehmeä, eikä ollenkaan liian öljyinen ja vetinen. Se kuivui täydellisesti jättäen ihon kiinteäksi ja pehmeäksi. Ja mikä riittoisuus! Yksi sipaisu tuotetta riitti valehtelematta kosteuttamaan toisen käteni kokonaan. Keksin myös hieroa kookosöljyä kynsinauhoihini, jotka kokivat kovia Straight Outta Compton -leffaa jännittäessä... Oops. Tuotteen tuoksukin on hyvin miellyttävä, sillä kookos ei pääse puskemaan liikaa läpi eteeristen öljyjen joukosta. Voitte ehkä arvata, että tämä tuote oli kaikista kolmesta suosikkini, enkä malta odottaa että saan myös levitettyä tätä kesän ja auringon kuivattamiin hiuksiini; Ready to shine bright like a diamond!

Frankly, I did apply the product all over my body and it couldn't have turned out any better! The consistency is soft and not at all too oily. It dried perfectly leaving the skin firm and soft. And that sufficiency tho! I could moisturize my whole arm with just one touch of the product. I also came up with a cuticle care since my fingers had gone through really tough times last week when we watched Straight Outta Compton... Oops. I'm happy the smell is not too coconutty thanks to the essential oils. You may already guess that this product is my fav! I can't wait to go and test it in my sun-damaged hair after summer; Ready to shine bright like a diamond!



And hey, can we all just take a moment to appreciate the pretty packaging *praise hands emoji* 


Oletteko te ennen kuulleet REAL Beauty -nimisestä kosmetiikasta? Entä oliko postaus hyödyksi? Kertokaa ihmeessä kommenteissa! Kiitos kun luitte!

Have you guys ever heard of REAL Beauty cosmetics? Did you find the post helpful? Please let me know in the comment section! Thanks for reading!



Bisous,
Ida Christine



*Postaus tehty yhteistyössä Beauty Pop Up:n kanssa

8/01/2016

SUNDAY FUNDAY


Pääsin eilen osallistumaan elämäni ensimmäiseen blogitapahtumaan! Ensin kokoonnuimme kauneusklinikka The Lookissa, missä saimme kuulla lisää yrityksen toiminnasta. Itse kiinnostuin eritoten tiloihin myöhemmin avattavista palveluista, kuten hampaisen valkaisusta ja paruri-kampaamosta.

Yesterday I was privileged to take part in a blogger event for the first time ever! First we stopped by The Look where we got a chance to hear more about the beauty clinic and its operations. Espescially the upcoming operations, such as teeth whitening and the hairdresser aroused my interest.



Blogger babes Katariina, Sofia & Anne


Alkumaljojen ja kokoontumisen jälkeen siirryimme Caverna -nimiseen ravintolaan nauttimaan herkullisesta buffet pyödästä. Kiinalainen ja japanilainen ruoka ei minua niinkään puhutellut, kun taas jälkiruuat suorastaan lauloivat minulle oikein enkelikuoron säestämänä, hahah! Iso plussa oli myös brasilialaisen ruuan tarjonta, siihen kun Suomessa harvemmin törmää. Tiskiltä sai valita haluamansa lihat ja kasvikset, jotka kokki sitten paistoi neniemme edessä. Taitavasti paistoikin, sillä lentelevät pippurimyllyt ja paistolastat eivät kertaakaan päätyneet yleisön joukkoon. Onneksi, hahah!

Then we headed to restaurant Caverna to enjoy of all the yummy food the buffet had to offer. I wasn't so much into Chinese and Japanese but the dessert table was screaming my name!! I also loved the fact that they were serving Brasilian food as you can hardly get it from Finland at all. The cool thing was you could choose any of the meats and vegetables and they cooked the whole meal in front of you.

Sen lisäksi, että tapahtuman kautta sain entistä enemmän inspiraatiota ja tahdonvoimaa blogini eteenpäin viemiseksi, pääsin myös tutustumaan ihaniin uusiin ihmisiin, joille jokaisen hetken ikuistaminen on vähintään yhtä tärkeää kuin minulle, haha! Kiitos mahtavasta päivästä Someyhteistyö Helsinki!



Bisous,
Ida Christine

7/30/2016

FRIDAY WINE & DINE



Rankan työviikon päätteksi oli perjantai-iltana ihana kutsua kylään kaveri, jonka kanssa kokkailla ja viettää iltaa rennosti kotoa käsin. Anni ehdotti illalliseksi tomaattipohjaista Pomodor-pastaa, joka kyllä hurmasi yksinkertaisuudellaan! Suosittelen ehdottomasti niin arkiruuaksi kuin näin illallisella tarjoiltavaksikin. Vielä pullollinen valkoviiniä ja italialainen illallinen oli tarjoiltu! Taustalla soiva Il Divo takasi yltiöromanttisen tunnelman ja hetken tunsimme melkein olevamme Rooman kivisillä kaduilla. Mutta vain melkein...

After the long week at work I was so happy to invite my dear friend, Anni, to cook a dinner with me and just chill on a Friday night. We made some pasta Pomodoro, which was actually very simple yet delish! A bottle of white wine made the perfect Italian dinner (not to mention Il Divo playing in the background haha!).


My Anni (@annilammila)


Mitäpä illallinen olisi ollut ilman jälkkärijuustotarjotinta! *heart eyes emoji* Varsinaisena juustohiirenä Anni oli valinnut parhaat juustot nautittavaksi appelsiini Breezer -drinkkien kera. Jatkoimme herkuttelua Sinkkuelämää katsellen ja muotitrendeistä jutustellen. Ah, täydellinen perjantai-ilta parhaassa seurassa.

Aaaand here comes the cheese platter!! What would've our dinner been without it? Indulging in all the good stuff while watching SATC in the best company - sounds like a perfect Friday night to me!


Miten te tykkäätte viettää perjantai-iltanne? Kommentoikaa alas!
How do you like to spend your Friday nights? Comment down below!




Bisous,
Ida Christine

7/22/2016

SUMMER IN THE CITY


Keskiviikkoiltapäivän pilvisyydestä huolimatta päätin vihdoin heittää Wienistä ostamani raitamekon ylleni. Päätös ei ollut huono, sillä ulkona oli kuin olikin painostavan kuuma ilma. Suuntasin Helsinkiin tapaamaan Juliaa ja kävimme Töölössä sijaitsevassa Voffeli & Kaffeli -nimisessä vohvelikahvilassa. Paikan sisustus osui naulan kantaan (all the white stuff helloo) ja vohvelit olivat sekä ulkonäöllisesti että maullisesti taivaallisia. Jäätelö tosin ehti hieman sulaa kameroiden loputtomassa räpsinnässä but hey, anything for Instagram haha!


I finally got to wear this striped dress I bought from Vienna. Although it was a bit cloudy it was warm enough to go bare legs. I headed to the city to meet Julia at the cutest little waffle cafe. All the white stuff obviously got me feeling this place and the waffles were delicious!


Nails matching dress matching flowers...


Striped dress Bershka
Shoes Converse

Ehkä näiden iloisten raitojen ansiosta aurinko pilkisti myöhemmin esiin pilviverhon takaa. Vietimme Julian kanssa ihanan loppupäivän Temppelinaukion kirkon kallioilla jutellen ja aika kului kuin siivillä! Kotimatkalla tunsin itseni erityisen kiitolliseksi niistä kaikista ihmisistä, joihin olen kuluneen vuoden aikana tutustunut. Uusien ihmisten tapaaminen antaa elämään sitä tiettyä iloa ja sisältöä, jota etenkin bloggaajana kunnioitan. Varsinkin kun toinen katsoo maailmaa suunnilleen samasta vinkkelistä. Voisin kirjoittaa aiheesta vaikka romaanin, mutta päätän postauksen toistaiseksi näihin tunnelmiin.

Is it just me or was it the colorful dress that made sun come out after all... Anyway I had such a great time with Julia and we talked about so much stuff in such a short time! Need to catch up soon again! On my way home I felt so thankful for all the new people who I've met this year. I could go on and on about how wonderful it is to get to know new interesting people who share the same values in life as you. But I guess these deep thoughts will do for now.


Ja hei, mites tää englanniksi postailu! Mitä tykkäsitte, pitäiskö jatkaa samalla linjalla jatkossakin? Omasta mielestäni englannin kieli tuo uuden ulottuvuuden blogin luettavuudelle ja olisi hyödyksi myös tulevaisuuden kannalta! Kertokaa ihmeessä ajatuksenne kommenteissa :)




Bisous,
Ida Christine


7/07/2016

American Chic



Peplum Top 2hand
Culottes 2hand
Straw Bag 2hand
Hat Aleksi13
Slippers Graceland


Kesä on ollut mulle tähän mennessä hyvin tuottelias kirpputorilöytöjen suhteen. Pari viikkoa sitten bongasin nämä kaksi vaatekappaletta Espoon kierrätyskeskuksesta ja päätin yhdistää ne räväkäksi, mutta hienostuneeksi asuyhdistelmäksi Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivästä innoittuneena. Leveä lierihattu sekä kevään/kesän it-bagiksi noussut punottu rantakassi toivat kokonaisuuteen sitä tiettyä Hamptons-lomameininkiä. Loppusilauksen suomineidon jenkkilookille toi itse Marilyn Monroen tavaramerkki: punaiset huulet. God bless America!

Asu toimi täydellisesti picnic-reissullamme Suomenlinnassa; mukavat kengät mäkisessä maastossa seikkailuun, olkaimeton toppi auringonottoon (josta huolimatta olen yhä valkoinen kuin kalkkilaivan kapteeni), sekä joustavat housut, joilla voi huoletta rötköttää viltillä. Kaikki tämä mukavuus tyylistä tinkimättä, yes please! Housujen napin avaaminenkaan ei ole ongelma, jos ja kun ruokailun jälkeinen turvonnut olo niin vaatii, hahah.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!



Bisous,
Ida Christine