7/30/2016

FRIDAY WINE & DINE



Rankan työviikon päätteksi oli perjantai-iltana ihana kutsua kylään kaveri, jonka kanssa kokkailla ja viettää iltaa rennosti kotoa käsin. Anni ehdotti illalliseksi tomaattipohjaista Pomodor-pastaa, joka kyllä hurmasi yksinkertaisuudellaan! Suosittelen ehdottomasti niin arkiruuaksi kuin näin illallisella tarjoiltavaksikin. Vielä pullollinen valkoviiniä ja italialainen illallinen oli tarjoiltu! Taustalla soiva Il Divo takasi yltiöromanttisen tunnelman ja hetken tunsimme melkein olevamme Rooman kivisillä kaduilla. Mutta vain melkein...

After the long week at work I was so happy to invite my dear friend, Anni, to cook a dinner with me and just chill on a Friday night. We made some pasta Pomodoro, which was actually very simple yet delish! A bottle of white wine made the perfect Italian dinner (not to mention Il Divo playing in the background haha!).


My Anni (@annilammila)


Mitäpä illallinen olisi ollut ilman jälkkärijuustotarjotinta! *heart eyes emoji* Varsinaisena juustohiirenä Anni oli valinnut parhaat juustot nautittavaksi appelsiini Breezer -drinkkien kera. Jatkoimme herkuttelua Sinkkuelämää katsellen ja muotitrendeistä jutustellen. Ah, täydellinen perjantai-ilta parhaassa seurassa.

Aaaand here comes the cheese platter!! What would've our dinner been without it? Indulging in all the good stuff while watching SATC in the best company - sounds like a perfect Friday night to me!


Miten te tykkäätte viettää perjantai-iltanne? Kommentoikaa alas!
How do you like to spend your Friday nights? Comment down below!




Bisous,
Ida Christine

7/22/2016

SUMMER IN THE CITY


Keskiviikkoiltapäivän pilvisyydestä huolimatta päätin vihdoin heittää Wienistä ostamani raitamekon ylleni. Päätös ei ollut huono, sillä ulkona oli kuin olikin painostavan kuuma ilma. Suuntasin Helsinkiin tapaamaan Juliaa ja kävimme Töölössä sijaitsevassa Voffeli & Kaffeli -nimisessä vohvelikahvilassa. Paikan sisustus osui naulan kantaan (all the white stuff helloo) ja vohvelit olivat sekä ulkonäöllisesti että maullisesti taivaallisia. Jäätelö tosin ehti hieman sulaa kameroiden loputtomassa räpsinnässä but hey, anything for Instagram haha!


I finally got to wear this striped dress I bought from Vienna. Although it was a bit cloudy it was warm enough to go bare legs. I headed to the city to meet Julia at the cutest little waffle cafe. All the white stuff obviously got me feeling this place and the waffles were delicious!


Nails matching dress matching flowers...


Striped dress Bershka
Shoes Converse

Ehkä näiden iloisten raitojen ansiosta aurinko pilkisti myöhemmin esiin pilviverhon takaa. Vietimme Julian kanssa ihanan loppupäivän Temppelinaukion kirkon kallioilla jutellen ja aika kului kuin siivillä! Kotimatkalla tunsin itseni erityisen kiitolliseksi niistä kaikista ihmisistä, joihin olen kuluneen vuoden aikana tutustunut. Uusien ihmisten tapaaminen antaa elämään sitä tiettyä iloa ja sisältöä, jota etenkin bloggaajana kunnioitan. Varsinkin kun toinen katsoo maailmaa suunnilleen samasta vinkkelistä. Voisin kirjoittaa aiheesta vaikka romaanin, mutta päätän postauksen toistaiseksi näihin tunnelmiin.

Is it just me or was it the colorful dress that made sun come out after all... Anyway I had such a great time with Julia and we talked about so much stuff in such a short time! Need to catch up soon again! On my way home I felt so thankful for all the new people who I've met this year. I could go on and on about how wonderful it is to get to know new interesting people who share the same values in life as you. But I guess these deep thoughts will do for now.


Ja hei, mites tää englanniksi postailu! Mitä tykkäsitte, pitäiskö jatkaa samalla linjalla jatkossakin? Omasta mielestäni englannin kieli tuo uuden ulottuvuuden blogin luettavuudelle ja olisi hyödyksi myös tulevaisuuden kannalta! Kertokaa ihmeessä ajatuksenne kommenteissa :)




Bisous,
Ida Christine


7/07/2016

American Chic



Peplum Top 2hand
Culottes 2hand
Straw Bag 2hand
Hat Aleksi13
Slippers Graceland


Kesä on ollut mulle tähän mennessä hyvin tuottelias kirpputorilöytöjen suhteen. Pari viikkoa sitten bongasin nämä kaksi vaatekappaletta Espoon kierrätyskeskuksesta ja päätin yhdistää ne räväkäksi, mutta hienostuneeksi asuyhdistelmäksi Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivästä innoittuneena. Leveä lierihattu sekä kevään/kesän it-bagiksi noussut punottu rantakassi toivat kokonaisuuteen sitä tiettyä Hamptons-lomameininkiä. Loppusilauksen suomineidon jenkkilookille toi itse Marilyn Monroen tavaramerkki: punaiset huulet. God bless America!

Asu toimi täydellisesti picnic-reissullamme Suomenlinnassa; mukavat kengät mäkisessä maastossa seikkailuun, olkaimeton toppi auringonottoon (josta huolimatta olen yhä valkoinen kuin kalkkilaivan kapteeni), sekä joustavat housut, joilla voi huoletta rötköttää viltillä. Kaikki tämä mukavuus tyylistä tinkimättä, yes please! Housujen napin avaaminenkaan ei ole ongelma, jos ja kun ruokailun jälkeinen turvonnut olo niin vaatii, hahah.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!



Bisous,
Ida Christine

7/03/2016

Picnic at Suomenlinna


Säätiedotuksen näyttäessä vihreää valoa helteiselle viikonlopulle ei kahdesti tarvitse miettiä missä viettää aurinkoinen lauantai. Keräsimme Petterin kanssa viltit sun muut tarpeet ja suuntasimme eilen piknikille Suomenlinnaan - kaupan kautta tietenkin. Sisämaan kasvattina en ollut koskaan ennen käynyt Suomenlinnassa, joten uuden paikan näkeminen ja kesäisen piknikin järjestäminen yhdistyivät samalla yliviivattavaksi summer bucket listiltä! Upeissa maisemissa hoitui myös pikainen asukuvailu, josta lisää heti huomenissa.

Ainakin suppailun kokeileminen, englanninkielisen kirjan lukeminen ja someton päivä puuttuvat vielä tämän suven suoritusmerkinnöistäni. Lisää mahtavia to-do -ideoita bongasin Ainon blogista, tsekatkaapa se! Entä mitä juttuja TE olette suunnitelleet tai jo toteuttaneet tämän kesän aikana? Olisko suosituksia? :) Kertokaa kommenteissa!



Bisous,
Ida Christine 

6/28/2016

Midsummer Magic


Dress Carlings
Flower choker Ninja

Siinä hieman Juhannuksen taikaa asukuvien muodossa! Rakastuin tähän puuvillamekkoon ensisilmäyksellä, enkä voinut ohittaa sitä Sellon Carlingsin alennusmyynneissä (-30% helloo!?). Jälleen kerran off-shoulder -malli vei voiton täydellistä Juhannusmekkoa metsästäessä. En vaan saa trendistä tarpeekseni! Palaset loksahtelivat kohdilleen, kun pääsin juhannusyönä juoksentelemaan tämä unenomainen mekko päälläni kosteassa heinikossa. Juhannusmekko parhaimmillaan!


Pääsin ensimmäistä kertaa moneen vuoteen viettämään keskikesän juhlaa kaupungin ulkopuolelle, Petterin sukulaisten mökille Oulujärven rannalle. Olen niin kiitollinen saamastani mahdollisuudesta rentoutua luonnon helmassa, vaikka itikat minut melkein elävältä söivätkin, hahah. Mentiin saunommaan, juotiin limukkaa ja--. Wow, tuo pohojosen murre pääsi todella tarttumaan! Luvassa on vielä erillinen postaus puuhasteluistamme viime viikonlopun ajan, mutta siitä lisää ensi kerralla. Olisi kiva kuulla miten te vietitte Juhannuksenne, kommentoikaa alas! :)



Bisous,
Ida Christine




6/23/2016

Dear Vienna


Petterin ja mun kesäloma alkoi ansaitulla reissulla. Matkakohteeksemme valitsimme alkukeväästä Wienin; osaksi halusta kokeilla välillä jotain keskieurooppalaista kaupunkia, ja osaksi nähtyäni paikasta upeita kuvia vanhoine valkoisine rakennuksineen. Wien osoittautui yllätyksellisen kauniiksi kaupungiksi - se veti vertoja jopa Pariisille. Tästä syystä oli todella vaikea valita sopiva määrä kuvia tähän blogipostaukseen, hahah. Ensi viikolla YouTube-kanavallani on kuitenkin luvassa matkavlogi, jonka kautta pääsette tutustumaan kaupunkiin ja meidän puuhasteluihin hieman lähemmin. Stay tuned!


Kuten jo sanottu, rakennukset Wienissä olivat aivan omaa luokkaansa. Niin julkiset paikat kuin hiljaiset kujat hurmasivat arkkitehtuurisilla yksityiskohdillaan ja - milläs muullakaan kuin - valkoisella värimaailmallaan. Voitte vain kuvitella miten helpoksi tämä kaupunki teki Insta-kelpoisten kuvien ottamisen. Feed on fleek!


Ruuan hinta-laatu-suhde Wienissä oli todella hyvä. Hienommistakin ravintoloista kahden hengen alkupalat + pääruuat juomineen saattoi saada alle 50 euron. Tällaisesta saa Suomessa vain haaveilla. Kahviloita kaupungista löytyi joka kadun kulmalta, ja olo oli kuin Pariisissa. Herkkuja ainakin söimme sen mukaisesti, hahah. Ehdoton must ruokakokeilu oli ainakin Naschtmarktin (kaupungin laidalla sijaitseva monikultuurisuutta pursuileva myynti/ruokatori) NENI sekä tietenkin salaisen ainesosan sisältävä aito ja alkuperäinen Sacher Torte itse Sacher Hotelin kahvilassa.


Ainoa asia, joka kaupungissa pisti tökkimään, oli shoppailu. Ostosmahdollisuudet olivat todella suppeat, ja suurimman perusvaateketjuista koostuvan ostoskadun, Mariahilferin, tarjonnasta puuttuivat ainakin Topshop ja River Island. Ainoa Primark oli sijoitettu kaupungin ulkopuolella (n. 30km keskustasta!!) sijaitsevaan SCS -ostoskeskukseen, jonka liikkeisiin emme ehtineet pahemmin edes tutustua, sillä lomapäivät ehtivät käydä vähiin ennen tiedon kulkeutumista korviimme.

Lauantaisin kaupat menivät Suomen malliin jo kuudelta kiinni ja sunnuntaisin kaikki oli kiinni. Jopa apteekit. Samaan aukioloaikasysteemiin törmäsin myös Pariisissa, joten sinänsä tämä ei tullut aivan puskista. Tietenkin se harmitti, mutta sain kuitenkin haalittua itselleni aivan riittävän määrän vaatteita ja tuliaisia muina päivinä. Ostosvideota luvassa siis!


Belvedere.


Schönbrunn Palace.

Nähtävyyksistä ainakin nämä kaksi palatsia/museota olivat käymisen arvoisia. Molemmat näistä muistuttivat kovasti Versaillesia, ja ainakin Schönbrunnin puutarha-alue (jota emme ukkosen takia ehtineet koluamaan kokonaan läpi) lähenteli jo samaa kokoluokkaa. En voi olla vertaamatta Wieniä Pariisiin, yhdennäköisyyksiä on niin paljon! Belvederessä sen sijaan minut hurmasi erityisesti kokovalkoinen marmorinen aulahuone, jossa myös pidimme editorial-tyyppiset kuvaukset - kokovalkoisessa asussa tietenkin. ;) Asusta tulossa erillinen postaus myöhemmin.


Kulttuuriannoksemme kruunasi Alceste-niminen oopperanäytös Wiener Staatsoperissa. Aika hurjaa ajatella, että itse Mozartin sinfonioita on siellä aikanaan soitettu. Huh! Olikin siis jo kokemus itsessään päästä seuraamaan alan ammattilaisten toimintaa näinkin historiallisessa rakennuksessa. Minulle oli myös täysin uutta pukeutua näin ylevään tilaisuuteen, mutta farkuissa ja trikootopeissa kulkevia vieraita katsellessani tajusin olleeni ehkä liiankin hienona. Noh, äitini opettamana tiesin, että on aina parempi olla ylipukeutunut kuin toisin päin!

Ilta oli loistava ja ooppera kaikesta tulkinnanvaikeudestaan huolimatta huipensi koko reissun. Olen jälleen kerran niin kiitollinen, että sain nähdä ja kokea tämän kaiken - vieläpä maailman komein ja rakastavin poikaystävä rinnallani. 




Bisous,
Ida Christiine



6/20/2016

New Family Member

Pari viikkoa sitten Wieniin lähtiessämme oloni oli helpottunut. Ei enää raskasta kameravarustusta ympäriinsä roudattavana, kallisarvoista järkkäriä turistikohteissa suojeltavana, saati tyytymistä puhelinlaatuisiin asukuviin matkan aikana (koska pakkohan ne on jotenkin Instagramiin saada). Kaikki tämä on nyt historiaa, sillä uudenuutukaisen, ylppärirahoilla ostetun, Olympus PEN E-PL7:n omistajana voin sanoa, että tämä kamera on kuin bloggerille/youtubettajalle tehty!


Olin katsellut Olympus-kameroita vuoden verran monien bloggereiden kuvista ja tiesin heti, että this is the one. Hakusessa minulla oli ensisijaisesti kevyempi vlogikamera, joka tarkentaisi videolla automaattisesti. Tämä oli ehkä se suurin "ongelma" Canon EOS 600D:ssä, jolla kuvasin yleensä kaiken materiaalini. Valintani osui lopulta tähän PENiin, joka tarjosi kaiken sekä enemmän. Sen feminiini ja ajaton ulkonäkö, sekä nahkayksityiskohdat tekevät siitä enemmän kuin kameran. Se on kuin asuste, jonka neutraalit värit muuten sopivat asuun kuin asuun!


Mitä olisi kamera ilman kääntyvää näyttöä nykypäivänä!? Tämä oli yksi niistä ominaisuuksista, joita kamerassa alun perin hainkin. Lisänä ei niin asemaansa vakiinnutanut wifi-toiminto on life saver. Etenkin jos kuulut kaltaisiini somettajiin, joille korkealaatuisten kuvien ja videoiden jakaminen reaaliajassa on elämäntehtävä, kuvien langaton siirto kamerasta puhelimeen on välttämätöntä.


Pistin rahat kerralla haisemaan ja sijoitin kameran oston yhteydessä myös näihin oheistuotteisiin. Shoulder- ja handstrap ovat molemmat sävyssä Little white feather, joka sopii paremmin kuin hyvin itse kameran värimaailmaan. Toistaiseksi Olympuksellani ei vielä ole kameralaukkua, mutta kompaktin koonsa ansiosta se tuli ainakin reissun ajan hyvin toimeen käsilaukussani.

Voisin jatkaa kameran ylistämistä vaikka kuinka, vaikka se on ollut käytössäni vasta pari viikkoa. Vloggaamisen helpottumisen myötä tämä kamera antaa myös paljon enemmän mahdollisuuksia nopeiden on-the-go -blogikuvien räpsimiseen. Oon vaan yksinkertaisesti ihan lovena tähän kameraan! Jos haluatte, voin tulla päivittämään tietojani ja kokemuksiani kamerasta muutaman kuukauden päästä arvostelun muodossa. Olisko kiinnostuneita? :)



Bisous,
Ida Christine


6/07/2016

My Graduation 2016

Kolme lukiovuotta suorastaan vilahti ohitseni. Ennen kuin huomasinkaan, suuri päivämme oli koittanut ja olimme valkolakkeja vaille valmiit lukiosta. En oikeastaan löydä tähän postaukseen oikeita sanoja (vaikka lukio minut siihen kai valmistikin), sillä koko kokemus on ollut yhtä vuoristorataa ja täynnä suuria tunteita; niin hyviä kuin pahoja. Kaikesta selviytyneenä voittajana voin sanoa, että nämä kolme vuotta opettivat minulle paljon. Enkä puhu nyt ainoastaan kouluaineista, vaan ylipäätään ihmisenä olemisesta.

Opin paljon uutta itsestäni ja muista, ja nyt tiedän millaisilla ihmisillä tahdon itseni ympäröidä ja mitä asioita tulevaisuudessa tavoitella. Kaikki ei ole vielä kristallin kirkasta, but we're slowly getting there. Joka tapauksessa olen ylpeä itsestäni ja matkasta, jonka olen kulkenut. Toivon mukaan matka, joka on vielä edessä, näyttää parhaat puolensa, sillä aion nauttia siitä täysin rinnoin.


Dress Orsay
Shoes Zara
Jewelry Bijou Brigitte



Onnea vielä kaikille ylioppineille! We did it!


Bisous,
Ida Christine