2/16/2016

Lipstick lovin'


Ihanaa, kevät on taas tuloillaan ja olinkin jo pitkään kaivannut uusia meikkejä uutta kautta varten. Viime vuoden aikana arpaonni (ihme kyllä) suosi minua moneen otteeseen, ja viime viikolla voitin Clarins Suomen Instagram -kisasta viisi pirteän sävyistä huulipunaa. Yay!


Huulipunat ovat koostumukseltaan kyllä kosteuttavia ja pehmeitä, mutta pigmentti niissä on hyvin heikko. Tuotteista näki heti, etteivät ne olleet tämän hetken kuumimpia matta-huulipunia, vaan kiiltopintaisia, joilta en tätä ominaisuutta odottanutkaan. Itse kallistun mattapintaisten huulipunien puoleen, koska niillä saan helposti aikaan räväkän ja persoonallisen meikin tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Toisaalta tällaiset hempeämmät sävyt tuovat hyvän loppusilauksen luonnollisempaa päivämeikkiä varten esimerkiksi kouluun.


On my nails
(Valentine's Day inspired)

Essie Russian Roulette
L'Oréal Paris Color Riche Le Vernis 855 Oyster Bay


Suosikkini oli ehdottomasti tämä kirsikan punainen Cherry 13 -huulipuna, joka sopi täydellisesti Ystävänpäivän viettoon. Muah!


Nyt kuitenkin hymyssä suin kevättä kohti ja tsemppiä kaikille vikaan yo-kuunteluun!
Eli mun osaltani: "Bon courage et à bientôt!"


Bisous,
Ida Christine

1/20/2016

New Hair

Tukka se vaan lyhenee! Muutaman kuukauden takaisen kampaamoreissun jälkeen hiukseni olivat ehtineet kasvaa jo rintaan asti, ja kumma kyllä se ei miellyttänyt minua. Olen siis auttamattomasti rakastunut lyhyisiin hiuksiini, eikä takaisin pitkiin ole enää menemistä. Maanantaina päätin jälleen luottaa tukkani Kolea Helsingin* käsiin, sillä viimeksi jälki oli todella laadukasta. Tälläkin kertaa poistuin liikkeestä kuin Hangon keksi - hiukset raidoitettuina ja 5 senttiä lyhyempinä.

Kulissien takana video tulossa kanavalleni loppuviikosta!


Kaikkien toimenpiteiden ajan pääsin nauttimaan Kevin.Murphyn tuotteista. En ollut aiemmin kuullut brändistä, mutta pistin heti merkille tuotteiden harmonisen värimaailman ja ulkomuodon. Sain myös tietää, että Kevin.Murphyn kulmikas pakkaustyyli säästää muovia, ja että osa pakkauksista on tehty kierrätetyistä vesipulloista. Ympäristöystävällistä JA esteettistä!


Viimekertaisen tasaisen leikkauksen sijaan päätin kokeilla rikottua latvaa. Kampaaja Shari kertoi, että se on tuleva the thing. Oman sävyni lisäksi tukassani kulkee nyt myös toffeen ja suklaan värisiä raitoja. Ihanaa saada vähän eloa tähän kuontaloon! Ja voitteko uskoa, en ollut koskaan aiemmin edes värjännyt hiuksiani kampaajalla! Noh, nyt tuli sekin käytäntö potkaistua käyntiin. ;)
Kiitos Kolean, saan taas nauttia pitkästä polkastani pienellä twistillä. 


Bisous,
Ida Christine



Kolea Helsinki
www.koleahelsinki.fi
posti@koleahelsinki.fi
Eerikinkatu 7, 00100 Helsinki



*Postaus tehty yhteistyössä Kolea Helsingin kanssa.

1/17/2016

Frostbitten


Kovimpien pakkasten laannuttua käytin tilaisuuden hyväkseni ja menimme kuvailemaan uutta asua pitkästä aikaa, jee! Jo kesällä lintsillä käydessäni kävelin tämän taianomaisen paikan ohi ja ajattelin, että tänne on pakko tulla joskus kameran kera. Talvipuutarha on siis iso kasvihuone (vai pitäisikö sanoa kasvitalo), jossa elelee vaikka mitä tropiikin kukkia ja pensaita. Kesäisin myös pihan puutarha loistaa kukkakirjollaan. Sisäänpääsy oli ilmainen, ja kaikki olivat tervetulleita ottamaan ilon irti paikan eksoottisesta tunnelmasta. Innokkaimmat olivat ottaneet mukaansa jopa omat eväät lauantaibrunssia varten. Näppärää!

Asukuvat päätimme kuitenkin ottaa ulkosalla, sillä luminen maisema oli kuin piste i:n päälle valkean neuleeni kanssa. Onneksi kuvien ottamisen välissä pääsi aina mukavasti takaisin sisälle lämmittelemään.


Olisin voinut kuvata kasveja tuntitolkulla, niin upeita ne olivat. Ja mikä sen parempaa kuin tulla rentoutumaan tällaiseen miniviidakkoon ja pakoon talven pakkaspäiviä. Hetken tunsinkin jo olevani aivan muualla kuin Suomessa, hahah.


Cable knit Lindex
 Leather leggings Only
Over the knee boots from Amsterdam
 Faux fur hat from flea market
Leather gloves KappAhl
Bag Boots Shoes Amsterdam
Faux fur pom pom Trésor


Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Bisous,
Ida Christine






12/27/2015

Christmas Cheer


Pitkästä aikaa blogin parissa! Tässä ihan pikainen postaus joulukuun kuulumisista ja jouluaaton kulusta, ennen kuin kiirehdin jälleen koulukirjojen ääreen...


Aattoa edeltävänä viikonloppuna kävimme Porvoossa perinteiseen tapaamme. Kävimme kirkossa kuuntelemassa kauneimmat joululaulut ja hautuumaalla sytyttämässä kynttilöitä. Kuvasin Porvoossa jonkin verran myös videomateriaalia, mutta näyttää siltä, ettei ylimääräisen videon editointi sovi aikatauluuni. Tämän vuoden puolella tarkoituksenani on nimittäin saada aikaan vielä kaksi videota! Siitä tulee kyllä tiukkaa...

Porvoosta sain vielä viime hetken lahjat ostettua, ja löysin yllättäen myös jotain itselleni. En voinut vastustaa kirpputorilla näkemääni karvalakkia, vaan se lähti mukaan pääni lämmikkeeksi. Sisustuskauppoja läpikäydessäni poikkesin myös PetriS Chocolate Roomissa. Se oli siis todellakin huone täynnä ihania suklaisia tryffeleitä ja muita herkkuja. Toisin sanoen taivas maan päällä!




Jouluaatto sujui rauhallisissa merkeissä juhlaruokia syöden ja perheen seurasta nauttien. Suklaakonvehdeilla herkuttelun kruunasi tänä vuonna jouluhalko (Bûche de Noël), jonka tekemisestä olin haaveillut sitten viime joulun. Rehellisesti sanottuna kaikki olivat iltaan asti ähkyssä kaiken sen ruuan määrästä, joten sohvalla leffojen katselu oli luontevin ratkaisu. No, syöminen on olennainen osa joulun viettoa, eikä siinä ole mielestäni mitään väärää. Mietitään niitä kiloja sitten ensi vuoden puolella!


Cable knit Lindex

Petteriltä lahjaksi saamani valkoinen, pitkään himoitsemani neule pääsi jo aattona päälleni. Se on niin mukava, mutta tyylikäs! Täydellinen vaatekappale tulevia talvikuukausia varten. Kunhan vielä saataisiin lunta tänne Suomeen...


Tällaisen mahtavan kuvauskikan sain Veralta, joka hänkin tekee muuten videoita Youtubeen (@veramariann). Leikkaamalla sydämen pyöreään, objektiivin muotoiseen paperinpalaan, saa aikaan hauskan valoefektin. Miten yksinkertainen keino saada vähän vaihtelua kuviin! Otoksistani ei tosin tullut aivan yhtä hienoja kuin Veralla, mutta ainakin yritin, hahah. Käykää ihmeessä katsomassa hänen videoita; Vera on hauska tyyppi ja olen niin iloinen, että tutustuin häneen! :)


Toivottavasti kaikilla teistä oli ihana ja iloinen joulu rakkaittenne seurassa!

Bisous,
Ida Christine





10/22/2015

Amsterdam XXX

 Syyslomalla sain tilaisuuden päästä taas reissun päälle, ja tällä kertaa Petterin kanssa kahden! Kohteeksi valitsimme Amsterdamin, sillä kaupunki tuntui nuorekkaalta vaihtoehdolta, eikä kumpikaan ollut käynyt siellä aiemmin. Matka oli ihana, ja oli jännittävää päästä ensimmäistä kertaa "yksin maailmalle" - ilman vanhempia, tarkoitan.

Saavuimme kaupunkiin sunnuntaina 11.10. klo 10 aamulla ja lähdimme keskiviikkoiltapäivänä. Vaikka kokonaisia päiviä ei ollutkaan kuin kaksi, niin emme ottaneet lomasta paineita, vaan etenimme rauhalliseen tahtiin ja teimme mitä kerkesimme. :) Matkallamme kuvasin myös VIDEON, joka ilmestyy Youtube-kanavalleni myöhemmin tällä viikolla. Tässä vähän kokemuksia Amsterdamista kuvien kera.


En voi muuta sanoa, kuin että rakastuin täysin Amsterdamin arkkitehtuuriin! Talot olivat niin upeita, hieman vanhoja ja tyylikkäitä, mutta jollain tapaa kodikkaita. Suuri osa rakennuksista oli rakennettu aivan vinoon, jonka kyllä huomasi jo kaukaa! Toisaalta se luo oman tunnelmansa kaupungin ulkonäköön. Myös veden läheisyys ja puiden runsas vehreys antavat Amsterdamille tuoreen, nuorekkaan ja elinvoimaisen vivahteen.


Pyöräilykulttuuristaan tunnetussa kaupungissa emme voineet olla kokeilematta pyörien vuokrausta! Otimme pyörät käyttöömme päivän ajaksi, jolloin siirtyminen paikasta toiseen kävi todella nopeasti ja helposti. Liikenne oli todella vilkas, jonka syystä muutama läheltä piti-tilanne pääsi käymään... Selvisimme kuitenkin ehjinä! Pistäydyimme ensin Madame Tussauds -vahakabinetissa, josta jatkoimme matkaamme kohti suurta puistoa, Vondelparkia. Molemmat olivat näkemisen arvoisia paikkoja, mutta etenkin puisto jätti minuun lähtemättömän vaikutuksen. Se. Oli. Niin. Iso! Ja kaunis. Etenkin kesäisin se on varmasti loistava paikka picnicille ja ulkoilma-aktiviteeteille luonnon helmassa vain parin minuutin päässä keskustasta.


Ruokapuoli Amsterdamissa oli monipuolinen. Vilkkaiden katujen varsilla toimi monia pizzerioita ja pikkupaikkoja, joista sai helposti ruokaa mukaan päivisin. Etenkin kuuluisia hollantilaisia ranskanperunakioskeja oli joka kadunkulmalla. Niitäkin oli pakko maistaa, ja osoittautuivat kyllä maineensa veroisiksi! Tukevan hotelliaamiaisen jälkeen riitti yleensä makeammalla välipalalla herkuttelu. Nutellakuorrutteisissa churroissa oli kyllä sokerihumalaa kerrakseen! Iltaisin ruokailumme keskittyi ravintoloihin, joissa hinta-laatu-suhde oli aina kohdallaan. Viimeisen illan kunniaksi valitsimme astetta hienomman ravintolan, joka sijaitsi rakennuksen kolmannessa kerroksessa näkymältään suoraan öiselle Leidspleinin aukiolle. Ruoka oli maukasta ja seura paras mahdollinen. Täydellinen ilta!


Amsterdamissa Petterin sisäinen malli suorastaan puhkesi kukkaan. Oh-so-handsome 


Mitä olisikaan kaupunkiloma ilman shoppailua!? Pyhitimme melkein kokonaisen päivän Kalverstraatilla (lähes kilometrin mittainen ostoskatu) vaatteita ja tuliaisia metsästäen. Pikkuveljelleni löysin Robbenin peliasun, äidille juustoja ja hollannin erikoisuuksia, stroopwafeleita. Yummy! Itselleni... Noh, vaatteita tietenkin. Tässä osa onnistuneen shoppailupäivän saaliista:

Turtleneck Topshop
Flare jeans River Island
Bag Boots Shoes Amsterdam
Faux fur pom pom Trésor


Leidsplein.


Punaisten lyhtyjen alueella naiset harjoittavat prostituutiota laillisesti.


Otsikosta saatoitte ehkä luulla voivanne lukea kannabiksen savuisista seikkailuistamme Amsterdamin yössä; Väärin meni. Ensinnäkään tämä tyttö ei sellaiseen kajoa, ja toisekseen kolme x-kirjainta viittaa Amsterdamin lippuun.

Huumeiden laillisuudesta voi olla montaa eri mieltä. Itse pidän sitä erittäin hyvänä asiana. Esimerkiksi iltaisin kaupungin pienimmilläkin kaduilla oli erittäin rauhallista, eikä missään tarvinnut pelätä. Toisin kuin Suomessa, ulkona ei heilunut kännisiä puliukkoja, saati minkään sortin huumehörhöjä. Voi olla että huumeiden hyväksyminen saa jopa aikaan sen, että ihmiset ymmärtävät käyttää niitä oikeissa määrin häiritsemättä kanssaihmisiä. Tervetullut laki siis myös Suomeen!


Viimeisen aamun pilvisyydestä huolimatta päätimme vielä lähteä kanaaliristeilylle. Kokemus oli hieno, tosin vielä hienompi se olisi ollut iltasaikaan romanttisten katuvalojen loisteessa, mutta meni se näinkin. Samalla saimme tapettua aikaa ennen lentokentälle lähtemistä.

Matka oli kokonaisuudessaan aivan mahtava, ja tuntui hienolta kokea ehkä vähän tuntemattomampi kaupunki, joka usein jää Euroopan suurimpien varjoon. Päin vastoin tämä sydämellinen kaupunki näytti meille parhaat puolensa, ja uskon että palaan sinne vielä uudestaankin.

Bisous,
Ida Christine